viete o tom, že poďakovanie za vznik viedenského rezeňa patrí
numizmatike? 
/vznik sa datuje k cisárovi FJI. – a jeho mince sú nám blízke –
preto aj jeho obľúbené jedlo/
http://cestovanie.sme.sk/…panvice.html
http://mnamky-recepty.webnoviny.sk/…ravny-rezen/
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6034
						
			
			
				
	sparky napsal:
	žeby ženu?
				
			
			
			
				Dobri kamarat neľem slucha co hutoriš . . . aľe i doľiva!
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Prečo to ochlpenie iba zľava ???
Ahá pardon, treba foto otočiť o 90 stupňov.
			
			
			
				Inteligentní ľudia sa snažia problémy riešiť , geniálni sa ich snažia nerobiť .
" Albert Einstein"
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				ani cisárovi nič ľudského nie je cudzie 
https://www.muenzen-leipzig.de/…05129Q00.JPG
			
				Editováno: 24.10.2016 18:58
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Priatelia, v rámci technického vylepšovania stránky a užívateľského
prostredia, je aktuálne upravené – formátovanie textu pri vkladaní
inzerátu, ako som sľúbil.
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6083
						
			
			
				Veľmi pozitívna správa, ďakujem.
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					Tri matematické hádanky z včasného stredoveku
			
			
				Na zlepšenie dobrej nálady, keďže utorok máme za sebou a víkend sa
nezadržateľne blíži  , navrhujem prekrvenie šedej kôry mozgovej tromi
školopovinnými rébusmi z konca prvého tisícročia. Mám úspešnosť 3/3,
ale ľahko som sa zapotil a k výsledku som sa dopracoval odlišne (možno
moderne) ako je v riešení. Odporúčam si nechať riešenia na spodku
stránky naozaj len na porovnanie svojich výsledkov
 , navrhujem prekrvenie šedej kôry mozgovej tromi
školopovinnými rébusmi z konca prvého tisícročia. Mám úspešnosť 3/3,
ale ľahko som sa zapotil a k výsledku som sa dopracoval odlišne (možno
moderne) ako je v riešení. Odporúčam si nechať riešenia na spodku
stránky naozaj len na porovnanie svojich výsledkov 
http://historyweb.dennikn.sk/…o-stredoveku
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Hmmmm prvu som dal za 5 sekund..nedavno som to dal dcere ako matematicku
rozpravku do skoly…ucitelke trvalo skoro 20 minut,kym to rozlustila 
			
			
			
				Dobri kamarat neľem slucha co hutoriš . . . aľe i doľiva!
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6093
						
			
			
				Učiteľka na to išla asi príliš akademicky. No a druhá a
tretia úloha?
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Neruš ho , ráno porozpráva po prebdenej noci
			
			
			
				Inteligentní ľudia sa snažia problémy riešiť , geniálni sa ich snažia nerobiť .
" Albert Einstein"
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Este som nepozeral…este mam osypky zo zlomkov…tie ulohy v siedmom
rocniku ma zabijaju ;(
			
			
			
				Dobri kamarat neľem slucha co hutoriš . . . aľe i doľiva!
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Neeeee,cez tyzden som slusny a pocuvajuci manzel 
			
			
			
				Dobri kamarat neľem slucha co hutoriš . . . aľe i doľiva!
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6097
						
			
			
				Zlomky sú skvelé, algebra či ako sa to volalo bola na hlavu. Neviem či sa
to ešte tak vyučuje, ale do dnes nepochopím, prečo je a + a = b, a + a sa
podľa mňa rovná vždy 2a 
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re: Tri matematické hádanky z včasného stredoveku
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6091
						
			
			
				tie fľaše na trochu zapotili, no tá s vlkom, kozou a kapustou je
stará známa
prispejem aj ja s vednou:
traja roboši sa zložili po 1eure na víno, poslali preň učňa. víno
stálo 2,50 a preto učeň vrátil každému 10 centov a 20 si nechal od
cesty.
skúška správnosti: 3× (1–0,10) + 0,20 = 2,90
– kde je chyba?
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				ešte jedn vtip na urýchlenie pracovného týždňa:
policajt dohliada na bezpečnosť premávky a vtom kričí na babku:
	- “babka a čo tak po prechode?”
babaka:
	- “synak, kľudne, len nie ste môj tip.”
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re: Re: Tri matematické hádanky z včasného stredoveku
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6109
						
			
			
				Chyták je v"skúške správnosti" kde sú zavádzajúca postavené čísla.
Ak by dali robotníci učňovi rovno po 90 centov = 2,70 mínus učňových
20 centov od cesty = tých 2,70. Nemôžeme odpočítavať učňových
20 centov z nie pôvodnej čiastky – 3 eura, ale z čiastky už
poníženej o 20 centov. V skúške správnosti je zle nastavený základ
výpočtu, delíme tromi nie 3 eurá, ale 2,70, čo nám krát tri dáva
chýbajúcich 10 centov.
			
			
		 
	 
	
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6112
						
			
			
				konečne niečo rozumné – plne to schvaľujem
u nás rozkrádajú kasu, nikomu sa nič nestane a ešte majú aj
predvolebnú popularitu – dopreč s takými bábkami
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re: Re: Re: Tri matematické hádanky z včasného stredoveku
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6111
						
			
			
				trochu to zjednoduším 
2,50 + 0,20 = 2,70 = 3 x (1 – 0,10)
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Pro mě nová informace: (asi jsem opožděnej…)
Koruna vycházela ze zlatého v poměru 1 zlatý = 2 koruny (z toho
vyplývá dodnes lidové označení „pětka“ pro desetikorunu, užívané
zejm. v Čechách. (zdroj: wikipedia)
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6116
						
			
			
				niečo je popísané aj tu
http://www.cs-mince.eu/…read/show/97
najmä predposledný riadok tretieho príspevku
			
				Editováno: 26.10.2016 12:57
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re: Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6117
						
			
			
				Děkuju za upozornění.
			
			
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Deti v škole na hodine literatúry preberali Shakespeara . Učiteľka potom
chcela vyskúšať dievčatá čo si zapamätali z jeho diel. U dvoch našla
v poznámkach iba čísla ---5–10–15–20–25–30 .
Pýtala sa čo to znamená …a dievčata vysvetľovali .
5 Mnoho kriku pre nič
10 Veselé paničky Windsdorské
15 Rómeo a Júlia
20 Othelo
25 Sen noci Svätojánskej
A pýta sa čo znamená tá 30 …Ahá , to je už Neruda – Kam
s ním
			
			
			
				Inteligentní ľudia sa snažia problémy riešiť , geniálni sa ich snažia nerobiť .
" Albert Einstein"
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6128
						
			
			
				hm?
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Slamec..UDaje su v centimetroch
			
			
			
				Dobri kamarat neľem slucha co hutoriš . . . aľe i doľiva!
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6130
						
			
			
				jááj, tak to musím doštudovať svetovú literatúru 
my, rozvedení, teda aj ja, v tom máme medzery
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Prečo rozvedený ? Nebolo divadlo?
			
			
			
				Inteligentní ľudia sa snažia problémy riešiť , geniálni sa ich snažia nerobiť .
" Albert Einstein"
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					Re:
						
						
							Odpoveď na príspevok č. 6132
						
			
			
				to je na dlhšie a pri káve
			
			
			
				http://www.cs-mince.eu/forum/category/show/197 
= OSVETA, ALEBO AKO SA NENECHAŤ DOBEHNÚŤ.
			 
		 
	 
	
		
		
			
			
					
			
			
				Doporučujem príspevok č.2– Raketoví inžinieri
https://www.facebook.com/…ci.V.Evrope/
			
			
			
				Inteligentní ľudia sa snažia problémy riešiť , geniálni sa ich snažia nerobiť .
" Albert Einstein"